До уваги батьків майбутніх першокласників!

З 15 лютого 2021 року починається приймання заяв про зарахування дітей до закладу на 2021 - 2022 н. р. Просимо ознайомитись з умовами прийому у даному розділі, тут ви знайдете і зразок заяви.


Нові законодавчі акти щодо зарахування дітей до школи

Рішення виконавчого комітету Семенівської міської ради від 19.04.2018 року № 03 «Про організацію ведення обліку дітей шкільного віку та учнів» (документ та додаток до нього з переліком територій обслуговування закладами освіти прикріплено внизу сторінки)


Зарахування дітей до 1-го класу

Основними нормативно-правовими актами, що регулюють питання зарахування дітей до загальноосвітніх навчальних закладів та переведення до наступного класу є:

· Лист МОНУ № 1/9-471 від 22 липня 2019 року "Щодо окремих питань переведення учнів закладу загальної середньої освіти до наступного класу"

Наказ МОН № 621 від 08.05.2019 року "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 762"

Постанова КМУ №684 від 13.09.2017 "Про затвердження Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів"

Наказ МОН України від 16.04.2018№ 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 травня за № 564/32016

Лист МОН України від 08.05.2018 № 1/9-292 " Лист-роз‘яснення щодо застосування окремих положень нового Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти"

Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника. Зарахування здійснюється без проведення конкурсу (п.7, ст.18 Закону України «Про загальну середню освіту») і, як правило, відповідно до території обслуговування, крім спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв і колегіумів. Для зарахування дитини до 1 класу батьки або особи, які їх замінюють, подають:

- заява батьків про зарахування дитини у 1 клас (заяву батьки пишуть в день подання документів),

- паспорт одного з батьків дитини,

- копія та оригінал свідоцтва про народження дитини,

- медична довідка дитини встановленого зразка (ОРИГІНАЛ)

http://moz.gov.ua/article/news/chi-budut-u-shkolah-zberigatis-medkartki-detalno-pro-skasuvannja-formi--026o

До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років, які за результатами медичного обстеження не мають протипоказань для систематичного шкільного навчання. Згідно щорічних постанов Головного державного санітарного лікаря України не допускається прийом до школи дітей молодше 5 років 8 місяців (станом на 1 вересня). Відповідно до Примірного положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу (наказ МОЗ від 29.11.2002 №434 «Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні», додаток 1.23) обстеження фахівцями й оцінку функціональної готовності дитини до школи проводять за рік (у 5 або в 6 років) перед вступом до школи. На дитину оформляється медична документація для вступу до загальноосвітнього шкільного навчального закладу (ф. №086-1/0) з висновками про стан здоров'я дитини і рекомендаціями щодо подальшого спостереження за дитиною, про профілактичні щеплення.



Зарахування дітей до 2 - 4 класів

Як правило, зарахування дітей до перевідних класів здійснюється за умови переводу дитини з одного навчального закладу до іншого. Підставою для зарахування дитини є:

· заява батьків,

· копія свідоцтва про народження дитини,

· медична довідка встановленого зразка (ФОРМА № 086-1/0, затверджена наказом МОЗ від 16.08.2010 № 682, зі змінами, внесеними наказом МОЗ від 23.05.2012 № 382).

· особова справа дитини.

У разі переходу учня з іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт навчання дитини в іншому навчальному закладі .



Зарахування дітей на індивідуальну форму навчання

Індивідуальне навчання в системі загальної середньої освіти є однією з форм організації навчально-виховного процесу і впроваджується для забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання. Учні, які навчаються індивідуально, є учасниками навчально-виховного процесу одного із навчальних закладів і вносяться до загальних списків класу. Зарахування учнів на індивідуальну форму навчання регламентоване Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. Загальною підставою для організації індивідуального навчання є:

- заява батьків або осіб, які їх замінюють;

- наказ директора навчального закладу;

- погодження місцевого органу управління освітою.

В залежності від умов організації індивідуального навчання існують й додаткові підстави для зарахування учнів на вказану форму:

Право на індивідуальне навчання мають учні:

Додаткова підстава для зарахування на індивідуальну форму навчання

- які за станом здоров'я не можуть відвідувати навчальний заклад;

- довідка, завірена печаткою лікарсько-консультативної комісії та печаткою лікувального закладу.

- яким необхідно пройти лікування у лікувальному закладі більше одного місяця;

- які мають високий навчальний потенціал і можуть прискорено закінчити школу;

- рішення ради навчального закладу.

- які проживають у селах і селищах (коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб);

- які не встигають протягом двох років навчання у школі I ступеня;

- рішення психолого-медико-педагогічної консультації

- які потребують корекції фізичного та (або) розумового (психічного) розвитку (у разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату).

- рішення психолого-медико-педагогічної консультації



Відрахування учнів

Порядок відрахування учня із загальноосвітнього навчального закладу обумовлений у статті 22 Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Відрахування учнів на умовах переведення може здійснюватися як в межах населеного пункту, так і за його межами. У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу такі документи:

- заява батьків або осіб, які їх замінюють, про перехід дитини (підлітка) до іншого навчального закладу (із зазначенням причини);

- довідка від навчального закладу в межах міста, до якого учень буде зарахований, із записом «буде зарахований».

Упродовж 10 днів після отримання довідки від навчального закладу, до якого учень буде зарахований, із записом «буде зарахований», секретар закладу, із якого відбулося відрахування учня, зв’язується за телефоном із адміністрацією закладу (в межах міста), до якого, за довідкою, повинен був прибути учень і на довідці цього закладу записує реквізити наказу про зарахування дитини (підлітка) до іншого закладу освіти. Якщо після 10 днів з часу отримання довідки учень не приступив до навчання в іншому закладі освіти, керівник закладу освіти, із якого вибув учень із залученням класного керівника вживає заходів з метою повернення дитини на навчання та в окремих випадках до притягнення батьків до відповідальності. У разі вибуття учня упродовж поточного навчального року з населеного пункту:

- на тимчасове навчання за кордон – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та документи, що підтверджують запрошення чи направлення учня на навчання;

- на постійне місце проживання за кордон – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та документи, що підтверджують виїзд дитини (підлітка) за кордон;

- до іншого населеного пункту з реєстрацією – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та разом із заявою документи, що підтверджують виїзд дитини (підлітка) до іншого населеного пункту (копія довідки із ЖРЕП про зняття з квартирного обліку або копія сторінки паспорта батьків із штампом про виписку);

- до іншого населеного пункту без реєстрації – у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття та упродовж місяця з дня відрахування дитини (підлітка) довідку, що підтверджує навчання в закладі освіти іншого населеного пункту.

Кожен випадок розглядається керівником закладу індивідуально. Заява батьків про відрахування учня повинна містити максимально точну інформацію про місце подальшого проживання та навчання дитини. За нормативність переходу учня з одного навчального закладу до іншого несуть солідарну відповідальність керівники обох закладів освіти. Якщо учень вибуває за межі міста, то закладом, з якого він вибув, надсилається лист з повідомленням у школу, в якій навчається дитина, і отримується довідка з записом «навчається».

Кiлькiсть переглядiв: 449